Oldalak

2012. október 27., szombat

Prága - "Füst és csont leánya" verseny

Vigyázat! nagyon hosszú bejegyzés következik, főleg sok képpel!
( De mivel esős nap van, arra gondoltam, most teszem fel ezt az olvasgatós-nézegetős bejegyzést :)

"Ez a művészeti verseny a Kossuth Kiadó és a Scrapbook.hu szervezésében a magyarországi scrapbookozás történetében a legnagyobb nyilvánosság előtt lezajló alkotói kihívás. A kihívás apropóját a 2012. májusában megjelent regény, Laini Taylor: Füst és csont leánya c. könyve adja."

A könyvet nem olvastam még végig, de ez nem volt feltétele a kihívásnak, és mindenképp szerettem volna részt venni ebben a nagyszerű kezdeményezésben. Mivel fantasy történetről van szó, arra gondoltam, biztosan sokan ezen a vonalon fognak alkotni, így én olyat szerettem volna, ami a szó legszoros értelmében "hagyományos scrapbook": vagyis egyrészt papír-ragasztó, másrészt a saját életemből való eseményt örökítek meg a könyv inspirációja alapján.

A könyv hangulata egyből a Prágában készült képeimet juttatta eszembe, varázsos "tündérváros". Egy régebbi egynapos prágai kiruccanás képeiből válogattam, hogy egy mesélős minialbumot készítsek egy Yabo filofax albumba. A feléig sem jutottam el, így a végén csak kiválogattam négy-négy képet a négy témához, és meghagyva a minialbum méretet, egy oldalra illesztettem őket össze. Így egy blokkon belüli blokkos oldal született :) 
A betűtípus stílusosan Urania Czech. A képek mellé a könyvből vett idézeteket írtam, mert annyira passzoltak. A komment egyik oldalának szövege személyesebb, a másik oldal szövege azonban a könyvhöz kapcsolódik:
"Milyen furcsa, ahogyan változik az ember... A "Füst és csont leánya" kapcsán ismét rájöttem, hogy már más szereplőcsoporthoz tartozom. Már nem tudok annyira azonosulni az önmagát kereső, szerelmes fiatal lánnyal. A regényből viszont nagyon megfogott a város hangulata - mivel ez TELJESEN AZ A PRÁGA ahogyan az én emlékeimben is él!  A felosztásból csak a regényben szereplő fogak hiányoznak, de az az "otthoni életemben" maradt - mivel Anya fogorvos, és akkor épp fogorvos nagynénémnél dolgoztam :) "
És külön öröm volt, hogy az ajtó- és épületdísz mániás képeim is végre helyet kaptak :)






Felhasználtam: ILS - Tis The Season, szives washi tape, türkiz csíkos washi tape, akrillfesték, StazOn black, SSS pecsét, sk. chevron pecsét, Prága pecsét, pausz
Betűtipusok: Urania Czech, Martin Vogel's Symbols (szimbólumok), HourPhoto (filmkocka)

EMBEREK
A "volt" első oldal képei pont lemaradtak, ahol Viola és Gyuri a Károly-hídon állnak kissé távolabb, és Viola egyenesen belenéz a kamerába. Mint egy jelent :) Azért hagytam meg mégis a jobb felső képet, mert a háztetők szélénél olyan, mintha egy szív lenne Gyuri fejénél. Az alsó képen pedig a "három főszereplő" (igaz, az én apám van rajta, nem Violáé :)



Az "először" nem konkrétan igaz. Gyerekkoromban voltam először Prágában, de nem sok emlékem volt. A sötét és rettentő akkor félelmetesnek tűnő Károly-híd, egy szintén sötétebb és zajos "étterem", ahol kitűzőt kaptunk... De most LÁTTAM meg először igazán (és bele is szerettem, naná, ki nem? :)




TORNYOK





AJTÓK
A bal felső "ajtó" a kedvencem, érdemes jobban megnézni ;)





MITIKUS LÉNYEK
Nekem eléggé ijesztő volt.. sehol egy lélek, erről a sötét templomról meg ezek a szörnyek vicsorognak le... Az oroszlános szökőkút az persze tetszett.





Olyan jó volt a régi szép képeim között válogatni... Köszönöm az alkalmat! :D

Köszönöm, hogy végignézted / olvastad!
További kellemes nyugis szombatot!


1 megjegyzés:

Gabi írta...

Nagyon-nagyon tetszenek az oldalaid! A könyvet én sem olvastam (még), és sajnos Prágában sem jártam, de a fotóid gyönyörűek. Kedvet kaptam mindkettőhöz